Tuesday, November 27, 2007

Kisah Tidak Benar

Tadi sempat aku membelek suratkhabaq2 beberapa hari lepas, sejak 2 menjak ni aku agak ketinggalan dlm hal2/kisah2 yg berlaku di sekeliling. tak sempat nak baca newspaper lahhh... x sempat ke mmg malas nk baca?! hehe

aku nk kongsi 1 pendapat yg agak 'menarik' yg diutarakan oleh seorg pembaca Cars Bikes Trucks keluaran NST, pendapat ttg subsidi minyak. pada pendapat beliau, katakan subsidi minyak yg dikeluarkan oleh kerajaan adlh sebyk RM 26 billion. so, sekiranya penduduk m'sia adlh sebyk 26 juta, maka untuk memansuhkan subsidi minyak yg ditanggung oleh kerajaan, beliau menyajeskan agar stp seorg penduduk diberi RM 1 juta sebagai ganti. maksudnya: RM 26 billion / 26 juta org = RM 1 juta per org.

WOW!!! teruja gak aku dgn cadangan beliau itu. isy.. cam x bole caya jer. bayangkan..stp penduduk m'sia akan jadi jutawan! udoh2 ler tu.... bila dicek blk, cadangan beliau tu mmg x bole dipakai pun. 26 billion / 26 juta = 0.001 juta a.k.a. 1 ribu jer. ciss..miskalkulet ghuponye yop sorg ni... tertipah gak aku sebentar.

1 comment:

Anonymous said...

ok la 1k pun
duit jugak tu